Employer Branding

Om te slagen in deze arbeidsmarkt moet je als organisatie opvallen

Is jouw bedrijf ook zo resultaat- en klantgericht als alle andere bedrijven? Een schrale troost, je bent dus niet alleen. Zoveel bedrijven bestempelen zichzelf onder termen als uniek, innovatief en duurzaam, echter is dit eerder de norm dan een uitzondering… 

 

Dus wat maakt jouw bedrijf dan wél zo uitzonderlijk tof om bij te werken? 

Waar vroeger de werknemer zich van de beste kant moest laten zien, is dat nu de werkgever.

Hoe wil jij jouw bedrijf profileren?

Home / Employer Branding

De voordelen van Employer Branding

Aantrekken van toptalent!

Heb je al nagedacht of jouw bedrijf ook interessant genoeg is voor de ideale potentiële werknemer?

Hogere retentie

Een werknemer kan zich jarenlang verbonden voelen met jouw bedrijf, zolang jij jouw bedrijf goed naar buiten weet te brengen. Manage de verwachtingen.

Goede reputatie

Maak jezelf als werkgever betrouwbaar en aantrekkelijk. Jouw werknemers moeten trots zijn op het bedrijf!

Stap 1

Lees hier hoe wij stapsgewijs jouw nieuwe werknemer vinden

Definiëren van het werkgeversmerk (Employer Brand):

Samen onderzoeken we wat jouw organisatie onderscheidt van anderen en waarom het aantrekkelijk is voor potentiële werknemers. Hierbij identificeren we de unieke aspecten van je bedrijfscultuur, waarden en werkomgeving én brengen we de belangrijkste en meest ‘triggerende’ arbeidsvoorwaarden in beeld.

STAP 2

Werknemers / Doelgroepanalyse

Ben je niet alleen op zoek naar een IT’er, maar ook naar een logistiek medewerker? Heb je dan eigenlijk al eens stil gestaan bij de verschillen in hun behoeften, verwachtingen en voorkeuren als het gaat om werk? Dit zal je helpen bij het aanpassen van je employer branding boodschap aan de juiste kandidaten. Wij analyseren jouw doelgroep, zodat we precies weten waar we moeten zoeken.

Stap 3

Kandidate experience

Candidate experience betekent simpelweg hoe sollicitanten zich voelen als ze bij een bedrijf solliciteren. Het gaat om alle stappen, vanaf het moment dat ze de eerste vacature zien tot het moment dat ze horen of ze zijn aangenomen. Als die ervaring positief is dan praten mensen graag over dat bedrijf. Zelfs als ze niet worden aangenomen, zullen ze er nog steeds goede dingen over zeggen. Behandel je sollicitanten dus goed en persoonlijk!

Stap 4

Interne betrokkenheid & communicatie

Zonder dat ze er zelf voor kiezen zijn je medewerkers toch echt de ambassadeurs van je merk. Daarnaast voelt iedereen zich graag gehoord en gezien. Het is dus van belang om actief bezig te zijn met de interne betrokkenheid, het welzijn en de ontwikkeling van de medewerkers. Alleen op deze manier moedig je ze bewust & onbewust aan om jouw merkwaarden uit te dragen.

 

Stap 5

Content & Copywriting

Er zit een dunne lijn tussen een professionele boodschap en formele, droge informatie. Copywriting is de kunst van zo’n professionele boodschap overbrengen in een lichtblauw jasje. Ofwel informeel professionalisme. Daarnaast is het van belang dat jouw content een ondersteuning vormt voor jouw werkgeversmerk. Samen zorgen we voor authentieke en aantrekkelijke video’s en teksten die potentiële kandidaten enthousiasmeren.

Benieuwd hoe SocialFind jouw organisatie kan helpen?